سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پارسایى زیور درویشى است ، و سپاس زیور توانگرى . [نهج البلاغه]
 
پنج شنبه 95 مرداد 21 , ساعت 1:48 عصر
به گزارش بلاغ به نقل از پیک نکا، خانواده شهید عبدالرحیم فیروزآبادی که در عملیات مستشاری دفاع از حرم حضرت زینب(س) در سوریه به شهادت رسید، در ارتباط با این پایگاه خبری، متن وصیت‌نامه اولین شهید مدافع حرم شهرستان نکا را منتشر کردند.
 

پدر شهید در همین راستا با بیان نگاشته‌شدن فوری و پیش از شروع مأموریت مستشاری این وصیت‌نامه توسط فرزند شهیدش با وجود قلم خوردگی‌ها، به تماس شهید از سوریه  با همسر شهید و اطلاع وی از وجود وصیت‌نامه نوشته شده در سوریه اشاره کرد و گفت: اکنون چند روزی است وصیت‌نامه شهید فیروزآبادی که در سوریه نگاشته شده به دست ما رسیده است.

 

همانگونه که در سفارش بنیانگذار انقلاب اسلامی برای مطالعه و تفکر در وصیت‌نامه شهدا تأکید شده است، خواندن و تعمق در متن وصیتنامه شهید فیروزآبادی دل را منقلب، احساسات را برافروخته و غرور را به هر انقلابی و حامی جریان و لایت و مقاومت هدیه می‌کند.

 

شهید در متن این وصیت، سربازی برای حضرت زینب(س) را یکی از آرزوهای دست‌یافته برای خود می‌پندارد و در ادامه اذعان می‌کند: امیدوارم که در این راه نیز به درجه رفیع شهادت نایل شوم.

 
 

این شهید مدافع حرم اهل بیت در جملاتی توفنده که نشان از اوج هیجان همراه با شعور در میانه میدان نبرد حق علیه با باطل دارد، تأکید می‌کند: اگر جهانخواران بخواهند مقابل دین ما بایستند، ما در مقابل آنان خواهیم ایستاد و تا نابودی کامل آن‌ها از پای نخواهیم نشست.

 

وی در ادامه بیان می‌کند: یا همه آزاد می‌شویم و یا از مرگ شرافتمندانه استقبال خواهیم کرد. اما در هر حال پیروزی با ما خواهد بود و ای مردم مسلمان، ما برای خاک نمی‌جنگیم بلکه برای اسلام عزیز می‌جنگیم.

 

شهید فیروزآبادی درجملاتی عرفانی تصریح می‌کند: من تا امروز مرده بودم و در این لحظه آغاز جهاد و شهادت، گویی تازه متولد شدم و زندگی با دید نور را آغاز کردم، شهادت انسان را به درجه اعلای ملکوتی می‌رساند و این فدا شدن در راه خدا چقدر زیبا است.

 

وی در بخش دیگری از وصیت خود در سفارش به دخترانش، اظهار می‌کند: طوری رفتار کنید که شایسته یک دختر پاک اسلامی است، هرگز چادر را از سر خود نگیرید و با پوشش کامل اسلامی در کوچه و خیابان حاضر شوید تا چشم ناپاک نامحرمان دنبال شما نباشد.

 

شهید فیروزآبادی بر فکر تمام وقت به امام زمان(عج)، مدافع خوب برای ولایت و گوش به فرمان ولی فقیه بودن سفارش می‌کند و می‌افزاید: نماز را ترک نکنید، چون من و امثال من برای به پا داشتنن نماز است که جهاد کردیم.

 

بنابر درخواست خانواده شهید عبدالرحیم فیروزآبادی، پیک نکا از انتشار تصویر وصیت، خودداری نموده و تنها به انتشار عین متن وصیت‌نامه شهید اکتفا می‌کند که می‌توانید در ادامه متن کامل وصیت‌نامه شهید را مطالعه کنید:

 
 
« بنام حضرت حق

سلام خدمت خانواده عزیزم، امیدوارم که در تمام حالات سالم باشید در پناه حضرت حق و ولی عصر(عج)، این نوشته بعنوان وصیت‌نامه اینجانب عبدالرحیم فیروزآبادی فرزند ابراهیم است.

باتوجه به اینکه لطف خدا شامل حال بنده شده و بعنوان یکی از سربازان خانم بی‌بی زینب شدم و به یکی از آرزوهایم رسیدم، امیدوارم که در این راه هم به درجه رفیع شهادت نایل شوم.

از خداوند می‌خواهم که به خانواده و پدر و مادرم و برادر و خواهرانم صبری عظیم عنایت کند که بتوانند همچون بی‌بی زینب در برابر مصائب و سختی‌ها صبر پیشه کنند و برای رزمندگان اسلام دعا کنند.

همسر عزیزم خیلی تو را دوست دارم و امیدوارم که در پناه حضرت حق سالم و سلامت باشی و باتوجه به عنایت حضرت ولی عصر(عج) بتوانی فرزندانی پاک و سالم تربیت کنی که بتوانند مدافع ولایت باشند.

فاطمه جون و حنانه عزیز، طوری رفتار کنید که شایسته یک دختر پاک اسلامی است و هرگز چادر را از سر خود نگیرید و با پوشش کامل اسلامی در کوچه و خیابان حاضر شوید تا چشم ناپاک نامحرمان دنبال شما نباشد. همیشه و در تمام حالات به فکر امام زمان(عج) باشید و مدافع خوبی برای ولایت. به هیچ وجه نماز خود را ترک نکنید چون من و امثال من برای به پا داشتن نماز است که جهاد کردیم. گوش به فرمان ولی فقیه باشید. درس خود را بخوبی بخوانید تا شخصی مهم در مملکت شوید که بتوانید پدر و مادر خود را سرافراز و سربلند کنید و ملت و مردم به شما احترام بگذارند. هرگز مادر خود را تنها نگذارید و به او که برای بزرگ و تربیت کردن شما خیلی خیلی زیاد زحمت و رنجها کشیده است.

از پدر و مادر عزیز و مهربانم خیلی عذر می‌خواهم که برای من زحمت‌های زیادی را کشیدن تا مرا به این راه هدایت کنند، امیدوارم که مادرم مرا حلال کند که بدون خداحافظی از او وارد این میدان جنگ شدم.

اگر جهان خواران بخواهند در مقابل دین ما بایستند ما در مقابل آنان خواهیم ایستاد و تا نابودی کامل آن‌ها از پای نخواهیم نشست یا همه آزاد می‌شویم یا از مرگ شرافتمندانه استقبال خواهیم کرد اما در هر حال پیروزی با ما خواهد بود و ای مردم مسلمان ما برای خاک نمی‌جنگیم برای اسلام عزیز می‌جنگیم. من تا امروز مرده بودم و در این لحظه آغاز جهاد و شهادت گویی تازه متولد شدم و زندگی با دید نور را آغاز کردم. شهادت انسان را به درجه اعلای ملکوتی می‌رساند و این فدا شدن در راه خدا چقدر زیباست.»

 
 

شهید عبدالرحیم فیروزآبادی در تاریخ 16 آذر 94 درحالی که در عملیات مستشاری برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) در سوریه قرار داشت، دعوت حق را لبیک گفت و شربت سرخ شهادت را نوشید.

 
یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
.
تصاویر شهید:




لیست کل یادداشت های این وبلاگ